ART AND SCIENCE

ART AND SCIENCE

Manuscripts in the making Volume 1 (HMMIMA 1)

Stella Panayotova y Paula Ricciardi (The Fitzwilliam Museum, Cambridge, Reino Unido) – Editoras

Turnhout, Bélgica. BREPOLS Publishers. ISBN: 9781909400108. 254 págs. Diciembre de 2017. Encuadernado.

PVP EUR 141,00 (4% IVA incluido)

Les presentamos un nuevo volumen de la serie MANUSCRIPTS IN THE MAKING (HMMIMA 1). Como siempre, podemos ofrecer todos los volúmenes publicados y disponibles.

Esta nueva publicación ofrece las ponencias que se mostraron en la Conferencia internationacl que tuvo lugar en Cambridge en diciembre de 2016, para marcar el final de la aclamada exposición del bicentenario del Museo Fitzwilliam COLOUR: THE ART AND SCIENCE OF ILLUMINATED MANUSCRIPTS.

Es el primero de dos volúmenes – que ofreceremos en cuanto se publique, aunque ya se pueden reservar – en el que medievalistas y científicos contaron los resultados de su investigación, combinando la colaboración de artistas y los objetivos de su estétitca.

De los 34 trabajos, 17 se han incluido en este volumen de los análisis cientifícos de los manuscritos de Europa Occidental, bizantinos e islámicos, los estudios del color y de los pigmentos, las técnicas de pintura y las prácticas de los trabajos, así como detalles de las técnicas científicas y los instrumentos empleados para una investigación no invasiva y no destructiva.

Hay más de 200 ilustraciones en este volumen a todos color.

 

Extracto del índice:

WESTERN EUROPEAN MANUSCRIPTS

The Art and the Pigments: a Study of Four Insular Gospel Books in the Library of Trinity College Dublin, Susie Bioletti and Rachel Moss

Colour at Canterbury: the Pigments of Canterbury Illuminators from the Tenth to the Twelfth Centuries, Andrew Beeby, Richard Gameson and Catherine Nicholson

Seeing Red: the Use of ‘Gules’ in the Pictorial Imagery of Fourteenth-Century English Manuscripts, Lucy Freeman Sandler

Illuminators’ Materials and Techniques in Fourteenth-Century English Manuscripts, Stella Panayotova, Lucia Pereira Pardo and Paola Ricciardi

The Vadiana Rudolf of Ems: Painting Technique and Workshop Practices in Early Fourteenth-Century Zurich, Doris Oltrogge and Robert Fuchs

Dyers, Weavers and Illuminators: Evidence from the Florentine Ordinamenti e matricola della Compagnia di Sant’ Onofrio (1338), Bryan Keene

Making the Cardinal’s Missal: Looking anew at the Circle of Lorenzo Monaco and the Illuminators of Fitzwilliam MS 30, Éowyn Kerr-Di Carlo

Fra Angelico and His Circle: the Materials and Techniques of Book Illumination, Magnolia Scudieri and Marcello Picollo

The Peripatetic Activity of Thomas Tresswell, London Stationer (fl. c.1440-1470), Holly James-Maddocks

Colour versus Gold: Disgruntled Digressions in a Late Medieval Workshop, Nicholas Herman

Tours 1500, Roger S. Wieck

Painting Materials in the Fitzwilliam Book of Hours: New Discoveries, Paola Ricciardi and Stella Panayotova

BYZANTINE MANUSCRIPTS

Colours and Pigments in the Miniatures of the Illuminated ‘Book of Job’ at the Monastery of St John the Theologian, Patmos, Hariclia Brecoulaki, Sophia Sotiropoulou, Vicky Kantarelou and Ioannis Melianos

Technical Analysis of a Byzantine Lectionary from the Ivan Duichev Centre, Nikifor Haralampiev, Joy Mazurek, Catherine Schmidt Patterson, Dafne Cimino, Jo Kirby, David Peggie and Lucretia Miu

New Discoveries in the Painting Materials in the Medieval Mediterranean: Connections between Manuscript Illumination and Glass Technology during the Byzantine Era, c.1100-1300, Nancy K. Turner and Catherine Schmidt Patterson

ISLAMIC MANUSCRIPTS

The Origins and Modifications of the Blue Qur’an, Marcus Fraser, Colour in the Great Mongol Shahnama, Robert Hillenbrand

Comments are closed.